1400-08-19 14:32
1539
2
76975
با برگزاری رویداد استارتاپی در حوزه گردشگری؛

شهر گرگان در مسیر هوشمندسازی قرار گرفت/ تلاش فضای مجازی بسیج برای ارتقا صنعت گردشگری گرگان

دهمین جلسه کمیسیون فرهنگی گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان به برگزاری رویداد استارتاپی در حوزه گردشگری تاکید شد و این اقدام را نخستین گام برای هوشمندسازی عنوان کردند.

به گزارش گلستان ما؛ دهمین جلسه کمیسیون فرهنگی گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان با ریاست علی اکبر بصیرنیا برگزار شد.

در این جلسه به بررسی طرح های فن آوری و شهر هوشمند در حوزه گردشگری توسط مدیران پارک علم و فناوری استان و همچنین به بحث بررسی و برگزاری جشنواره رویداد استارتاپی در حوزه گردشگری تاکید شد.

 

گام نخست شورا در حوزه هوشمندسازی گرگان

علی اکبر بصیرنیا در این جلسه گفت:  سومین رویداد تولید محتوای بسیج استان گلستان کار بزرگی بود و ۱۶ تیم نخبگانی در مدت ۴۸ ساعت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس کمیسیون فرهنگی گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: اگر بتوانیم در حوزه گردشگری نیز رویداد این چنینی برگزار کنیم باعث تحول در شهر گرگان  به ویژه در حوزه گردشگری می شود.

بصیرنیا ابراز داشت: بخش خصوصی میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر می توانند سه ضلع برگزاری این رویداد باشند.

وی‌ تاکید کرد: باید نشستی با بخش های خصوصی و فعالان حوزه گردشگری برگزار شود و با جمع بندی لازم  برسیم و بتوانیم در آینده نیز این رویداد را برگزار کنیم.

گردشگری سهم عمده ای در اشتغال دارد

مهران کاظم نژاد، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه گفت: اجرای چنین رویدادی مورد  اقبال عمومی همه است و گردشگری بحث مهمی در حوزه اشتغال به شمار می رود.

 کاظم نژاد ادامه داد:  هدف ما از برگزاری ‌این رویداد در حوزه گردشگری تامین اوقات فراغت و از سویی دیگر اشتغال است.

وی ابراز داشت: گردشگری می‌تواند اقتصاد کل کشور را به چرخش  در بیاوریم و در این بخش ضعیف عمل کردیم .

این مقام مسئول تاکید کرد: می تواند این رویداد به معرفی جشنواره پاییز هزار رنگ نیز بپردازد و در زمان برگزاری رویداد ضریب اشغال تخت هتل ها  در گرگان را افزایش دهیم.

کاظم نژاد افزود: سال گذشته به واسطه گردشگر  خارج از کشور  هفت میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده و می توانیم بستری مناسب برای جلب گردشگران در استان  به ویژه شهر گرگان به وجود بیاوریم.

وی افزود: شورا و شهرداری شاید مسول برگزاری این رویداد ها نباشد ولی باید از این مسائل حمایت کند.

کاهش مخاطرات محیط زیستی با رونق گردشگری در گرگان

عیسی مهری به اهمیت استارتاپ ها اشاره کرد و گفت: اتفاق خوب در حوزه فناوری در شهر گرگان با مجموعه مدیران پارک علم و فناوری رقم خورده است که می توانیم از این ظرفیت برای گردشگری استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد:  روز گذشته معاون علمی رئیس جمهور به موضوع پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری گرگان تاکید داشتند و شورای شهر گرگان آمادگی حمایت از این ظرفیت ها را دارد.

مهری خاطرنشان کرد؛ ایلات متحده بیش از ۳۰ سال است که درآمد های اقتصادی را از حوزه سخت افزاری بدست نمی آوردند و می‌دانند که درآمد در حوزه نرم افزاری بیشتر است و محیط زیست نیز با این مشاغل کمتر در مخاطره قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: شرایط خوبی در گرگان در حوزه فناوری به وجود آمده و جوانان توانستند اقدامات خوبی را در گرگان در حوزه دانش بنیان پیش ببرند.

این مقام مسئول تاکید کرد:  اقدامات و تولیدات خوب در حوزه دانش بنیان داریم که حتی مسئولان ما از آن بی خبر هستند و در طرح کالبد ملی، گرگان یک منطقه گردشگری نوشته شده و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهری خاطرنشان کرد: دو تا سه میلیارد تومان شهرداری در حوزه گردشگری هزینه کرده است و  شهرداری با حمایت استارتاپ‌ها می‌تواند به افزایش درآمد شهری کمک ‌کند.

وی ابراز داشت:  ظرفیت ۵۰ درصد هتل ها خالی است و  می توانیم با معرفی ظرفیت ها شرایط گردشگری بهتری را شاهد باشیم.

تولیدات نرم افزاری و موبایلی برای معرفی گردشگری گرگان

رضا روشنی؛ مسئول فضای مجازی بسیج گلستان‌گفت: بحث‌ گردشگری یک مبحث بسیار مهم به شمار می رود  و در این حوزه گرگان زیر سایه برخی از استان های همجوار قرار گرفته است.

مسئول فضای مجازی بسیج گلستان ادامه داد : برگزاری رویداد تولید محتوا در حوزه گردشگری باعث رونق و توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری می شود.

روشنی تاکید کرد: می‌توانیم با فراخوانی از نخبگان استانی برای حضور در رویداد با موضوع گردشگری گرگان دعوت کنیم و مباحثی که در حوزه تقویت گردشگری موثر مطرح است  را با تولید محتوا در دو بخش موبایلی و نرم افزار تقویت کنیم.

وی افزود: در شهرهای کلانشهر نیز ظرفیت چنین رویدادهایی استفاده می شود  و این مسئله به تقویت گردشگری منتج خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز داشت:  جلب گردشگر و مباحث گردشگری می تواند محور این رویداد قرار گیرد و زمان برگزاری و موضوعات این استارتاپ حائز اهمیت است و باید بتوانیم ایده هایی را ارائه کنیم که به کار گردشکری گرگان بیاید.

روشنی افزود:‌ در شهر گرگان جاذبه های گردشگری مثل بافت تاریخی،بناهای تاریخی و سازه هایی مثل شهربازی می توانیم استفاده کنیم.

وی افزود: حتی می توانیم برای رویدادهایی مثل پاییز هزار رنگ نیز تولیدات محتوایی از طریق این استارتاپ ها داشته باشیم که باعث رونق گردشگری شهر گرگان می شود.

رئیس سازمان فضای مجازی گرگان تاکید کرد: پویانمایی نیز در حوزه گردشگری اثر گذار است و می تواند با برگزاری این رویداد بسترهای گردشگری شهرستان و استان را به مسافران معرفی کنیم.

روشنی افزود: برگزاری این  رویداد و استارتاپ‌ها  با حمایت شهرداری و شورای شهر برای نخستین بار در حوزه گردشگری رقم‌می خورد و می ت‌اند به  صورت تخصصی در مسیر  شهر هوشمند که مسئولان دنبال آن هستند  در گرگان گام برداریم.

به‌کارگیری مطبوعات برای معرفی ظرفیت گردشگری گرگان

هادی علمدار؛ رئیس خانه مطبوعات استان گلستان نیز در این جلسه گفت: نیازمندی های حوزه گردشگری باید احصا شود  و بتوانیم از برگزاری چنین رویدادهایی استفاده کرد.

علمدار تاکید کرد: گرگان ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری دارد که در استان شناخته شده نیست و می توانیم برای معرفی این ظرفیت ها از رسانه و مطبوعات استفاده بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم ظرفیت سازی در حوزه گردشگری ایجاد شود که بتوانیم صنعت گردشگری را در گرگان ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.